Uzraksti mums
noteikumiem
Nosūtīt jautājumu
Pasākumu kalendārs

Piedzeniet parādus vai kā atgriezt savu naudu?!

5. jūnijs, 2023

Vēlamies ar Jums dalīties ar mūsu izstrādāto parādu piedziņas sistēmu - pakāpeniskām darbībām, vēstulēm, dokumentiem, aprēķiniem un ieteikumiem. Tas ir ļoti ērts špikeris, kuru Jūs varat izmantot savā darbā!

Sākumā ir jāsaprot, kāpēc kompānijai rodas parādnieki?!

Uzdodiet sev 3 kontroljautājumus:

1. Vai uzņēmumā ir skaidra sistēma komunikācijā, kas saistīta ar parādniekiem?

2. Vai ir iecelts konkrēts cilvēks, kurš atbild par parādu piedziņu?

3. Vai ir sagatavots piedziņai nepieciešamais dokumentu komplekts?

Ja atbildes ir negatīvas (kaut daļēji), tad problēmas ar debitoru parādiem ir neizbēgamas. 

Iespējams, Jūs būsiet pārsteigti, taču bieži rēķini netiek apmaksāti ne tāpēc, ka nav naudas, bet gan tādēļ, ka sadarbības partnerim aizmirstās apmaksu termiņi vai dotajā brīdī kompānijā ir risināmas svarīgākas lietas par rēķinu apmaksu.

Ko darīt?

Strādāt ar parādniekiem!

Kā to darīt?

1. Iecelt cilvēku, kurš būs atbildīgs par piedziņu.

2. Pakāpeniski izpildīt visus piedziņas etapus.

Kāpēc tas ir svarīgi?

Galvenais parādu piedziņas procesā – pakāpeniska spiediena palielināšana uz parādnieku. Piekritīsiet, ka, ja standarta darbība uzņēmumā, parāda rašanās gadījumā, būtu pirmstiesas brīdinājuma nosūtīšana, tas būtu pārāk liels spiediens. Bet, ja Jūsu darbinieks, baidoties satraukt parādnieku, vispār netraucēs viņu, tā būs spiediena neesamība. Vēlreiz atkārtošu – spiedienu ir pastāvīgi jāpalielina.

Bieži vien noteiktās parādu piedziņas sistēmas vietā uzņēmumā darbojas, tā sauktā, kāda cilvēka, kurš strādā šajā jomā, individuālā pieeja. Bet visbiežāk tā ir kontroles neesamība, jo nav secības, kārtības, saraksta utt. Nav iespējams pārbaudīt, kas tika izdarīts pareizi, bet kas nē. Tādēļ arī rodas problēmas. Tātad, zemāk ir dots darbību paraugs izmantošanai Jūsu uzņēmumā. 

Parādu piedziņas etapi

1. Kavējuma konstatēšana

Telefona zvans ar pieklājīgu atgādinājumu par parādu. Zvana mērķis – piekrišanas saņemšana par rēķina apmaksu tuvākajās 2-3 dienās.

2. Rakstisks atgādinājums par parādu

Ja klients nav samaksājis atrunātajos termiņos, uz e- pastu tiek nosūtīts pieklājīgs atgādinājums par parādu bez kavējuma procentiem. Nosūtītais atgādinājums tiek dublēts ar zvanu. Mērķis – piekrišanas saņemšana rēķina apmaksai tuvākajās 2-3 dienās.

Ģenerējiet dokumentu pēc saīsnes šeit.

3. Rakstisks apstiprinājums par apmaksu

Ja parādnieks nav apmaksājis rēķinu noteiktajos termiņos, viņam tiek zvanīts ar mērķi saņemt no viņa rakstisku apliecinājumu par to, ka viņš apmaksās kavēto rēķinu (oficiālā vēstule no parādnieka). Vai arī var pieprasīt parādniekam parakstīt divpusējo (Jūs un parādnieks) vienošanos, ar noteiktiem apmaksas termiņiem. Tāda vienošanās varētu būt – Vienošanās par brīvprātīgu parāda apmaksu. 

*Aptuveno paraugu meklējiet pēc saīsnes šeit (8. dokuments Mierizlīgums)

4. Pretenzija ar soda sankcijām

Ja parādnieks nav apmaksājis noteiktajos termiņos, uz e-pastu tiek nosūtīta pretenzija, kurai pievienots soda naudas aprēķins. Dokuments tiek dublēts un nosūtīts arī ierakstītā vēstulē.

*Ģenerējiet dokumentu pēc saīsnes šeit.

5. Pirmstiesas brīdinājuma nosūtīšana

Ja klients nav samaksājis atrunātajos termiņos, uz e- pastu tiek nosūtīta pretenzija, kurai pievienots soda naudas aprēķins, ar iekļautu kompensāciju par jurista izmaksām un tiesvedības maksas aprēķinu, kā arī brīdinājumiem par papildus atbildību. Dokuments tiek dublēts un nosūtīts arī ierakstītā vēstulē.

*Ģenerējiet dokumentu pēc saīsnes šeit.

6. Lietas nodošana juristiem

Ja parādnieks nav apmaksājis parādu 7 dienu laikā pēc pirmstiesas pretenzijas nosūtīšanas, dokumenti tiek nodoti juristiem lietas sagatavošanai un nodošanai tiesā. Pirmstiesas piedziņas kopējais laiks var mainīties atkarībā no kreditora pacietības un iespējām. Parasti pirmstiesas piedziņa aizņem 1-3 mēnešus.

Lai iesniegtu lietu Rīgas šķīrējtiesā, veicot visus aprēķinus, spiediet uz saīsnes  un izmantojiet Prasības pieteikuma un Parāda aprēķina ģenerācijas formas.

Jautājumu gadījumā zvaniet: +371 67365100, +371 25156055 vai rakstiet: .

Kopīgot: