RŠT ir doto organizāciju biedrs

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera

Mediācija un ADR

Latvijas Tirgotāju Asociācija

Rīgas Biznesa kamera

Jaunumi

Jaunumu kalendārs

<< < 2018 Februāris > >>
Pd Ot Tr Ct Pt St Sv
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234

Jaunumi


Meklēt:

Jaunākā instrukcija e-paraksta izmantošanā

1
27-02-2018

Mūsdienu cilvēki ir pieraduši ikdienā saskarties ar inovācijām jebkurā jomā, taču ne vienmēr šie jauninājumi tiek pieņemti ar pozitīvām emocijām, jo tas liek pamest komforta zonu, visu ierasto. Tomēr jāatzīst, ka viss jaunais tiek ieviests, lai atvieglotu un padarītu mūsu ikdienu ērtāku.

 

E-paraksts ir viens no šādiem jauninājumiem, kuru jau ir apguvuši un lieto lielākā daļa uzņēmēju. Arī Rīgas šķīrējtiesa pieņem elektroniski parakstītus dokumentus, kas ļauj ietaupīt uzņēmēju laiku un padara dokumentu iesniegšanu ērtaku.

 

Informējam, ka no 2018. gada 2.janvāra VAS “Latvijas valsts radio un televīzijas centrs” (LVRTC) ir mainījis eParaksta izmantošanas iespējas, kas sniedz iespēju ērtāk un ātrāk parakstīt un pārbaudīt dokumentus datorā un mobilajās ierīcēs.

 

Šoreiz runāsim par elektroniski parakstītiem dokumentiem izmantojot  eParaksta karti (juridiskajām personām) vai eID karti (fiziskajām personām), par to, kā to noformēt, kā izmantot.

 

Lai Jūs varētu elektroniski parakstīt dokumentus savā datorā, Jums nepieciešams:

 

1. Saņemt eID vai e-Paraksts karti;

 

2. Iegādāties un uzstādīt elektronisko parakstu karšu lasītaju;

 

3. uzstādīt programmu eParakstītājs datorā vai izmantot parakstīšanas iespēju www.eparaksts.lv mājaslapā.

 

I. Kur saņemt e-karti?

 

eID karti kopā ar kodiem (fiziskajām personām) izsniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP).

 

e-Paraksts karti ar kodiem (tikai juridiskajām personām) izsniedz Latvijas valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC).

 

E-kartes izmantošanai nepieciešams iegādāties elektronisko parakstu karšu lasītaju.

 

II. Kā pievienot elektronisko parakstu karšu lasītāju?

 

Elektronisko parakstu karšu lasītāju (var būt dažāda izmēra un dizaina) Jūs varat iegādāties veikalos, kuri nodarbojas ar datortehnikas pārdošanu. Pievienojiet ierīci datoram ar USB- vadu.

 

 

 

Ievietojiet eID karti vai eParaksts karti elektronisko parakstu karšu lasītājā.

 

 

 

III. Kā lejupielādēt eParakstītājs programmu datorā?

 

1. Ieejiet mājaslapā www.eparaksts.lv un lapas apakšējā daļā izvēlieties "Lejupielādes" atbilstoši savai datora instaletajai programmatūrai.

 

 

 

2. Jums atvērsies logs - programmas instalēšanas apstiprināšanai, nospiediet pogu "SAGLABĀT".

 

3. Nākošajā loga izvēlieties "RUN".

 

4. Atvērsies logs -  "eParakstītāja uzstadīšanas veidne". Nospiediet "TĀLĀK".

 

5. Nākošajā logā iepazīstieties ar eParakstītāja izmantošanas noteikumiem, atzīmējiet ar ķeksīti un nospiediet "TĀLĀK".

 

 

6. Parādīsies logs, kur izvēlieties "INSTALĒT" programmu ar pieeju sev vai visiem datora lietotājiem un nospiediet pogu  "TĀLĀK".

 

7. Izvēlieties vai izveidojiet mapi, kurā saglabāsiet lietotni un nospiediet pogu "TĀLĀK".

 

 

8. Nākošajā logā nospiediet pogu "TĀLĀK", lai tiktu instalēti programmai nepieciešamie faili.

 

9. Atvērsies logs eParakstītāja instalēšanas pabeigšanai. Nospiediet pogu "INSTALĒT".

 

 

10. Atvērsies logs, kurā tiks parādīts eParakstītāja instalāšanas ilgums.

 

 

11. Tiklīdz programmas eParakstītājs instalēšana tiks pabeigta - tās ikona parādīsies uz Jūsu datora darba virsmas.

 

 

 

IV. Kā parakstīt dokumentu lietotnē eParakstītājs?

 

1. Uzspiediet uz eParakstītājs ikonas un tiks atvērta eParakstītāja darba virsma. Nospiediet "+".

 

 

 

2. Izvēlieties dokumentu, kuru vēlaties elektroniski parakstīt un nospiediet "OPEN" (Atvērt).

 

3. Tiks atvērts Jūsu izvēlētais dokuments. Lai parakstītu to - nospiediet pogu "Sign EDOC" (loga augšā kreisajā stūrī).

 

 

 

4. Atveroties nākamajam logam, nospiediet pogu "SIGN".

 

 

5. Parādīsies logs, kurā būs nepieciešams ievadīt PIN 1 un PIN 2 - kodi, kurus Jūs saņēmāt kopā ar eID karti vai kopā ar ePraksts karti. Nospiediet pogu "CONTINUE". Jūsu izvēlētais dokuments ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu!

 

 

 

6. Pārliecināties par dokumenta parakstīšanu varat loga kreisajā pusē. 

 

 

7. Lai saglabātu parakstīto dokumentu nospiediet "SAVE'' (Saglabāt).

 

 

8.  Izvēlieties, kur vēlaties saglabāt dokumentu (piemēram, uz datora darba virsmas) un nospiediet "SAVE" (Saglabāt).

 

 

9. Uz datora darba virsmas parādās ikona – tas ir elektroniski parakstīts dokuments, kuru Jūs varat nosūtīt elektroniski (pa e-pastu) nepieciešamajam adresātam.

 

V. Kā parakstīt dokumentu www.eparaksts.lv mājaslapā?

 

1. Ieejiet mājaslapā www.eParaksts.lv. Nospiediet uz pogu "IENĀKT", Jums atvērsies piedāvājums autentifikācijas izvēlei (t.i. Jūsu atzīšanai, kā fiziskas vai juridiskas personas, un identitātes patiesuma atzīšanai).

 

 

Jums tiek piedāvāti 3 veidi:

 

1) Internetbankas - parādīsies logs Latvija.lv, kur Jums tiks dota iespēja autentificēties ar internetbankas vai e-karšu palīdzību. Der atcerēties, ka autentificējoties izmantojot internetbanku ir iespējams, taču nav iespējams parakstīt dokumentus ar e-parakstu - to var izdarīt tikai autentificējoties, izvēloties eID.

 

2) eID karte un eParaksts karte - viedkarte. Tā sauktā smart-karte ("smart" angliski nozīmē "intelektuāls"). 

 

3) eParaksts mobile - dokumentu parakstīšana, izmantojot mobilo telefonu lietotni. (Par šo stāstīsim nākamajā reizē).

 

 

2. Atvērsies logs Latvija.lv, atzīmējiet ar ķeksīti ka apstipriniet lietošanas noteikumus un nospiediet "eID".

 

3. Ievadiet nepieciešamos datus un Jums parādīsies Jūsu profila logs. Lai parakstītu dokumentu nospiediet uz pogas "PARAKSTĪT VAI PĀRBAUDĪT".

4. Atvērsies logs ar iespēju izvēlēties pievienot parakstamo dokumentu, nospiediet pogu "+ IZVĒLĒTIES FAILU"

 

5. Izvēlieties dokumentu, kuru vēlaties elektroniski parakstīt un nospiediet "OPEN" (vai Atvērt).

 

6. Atvērsies logs, kurā Jūs varēsiet aplūkot iepriekš izvēlēto dokumentu.

 

 

7. Pārbaudiet izvēlēto dokumentu un, ja viss ir kārtībā, nospiediet pogu "PARAKSTĪT".

 

 

8. Atvērsies logs, kurā ir jāizvēlas parakstīšanas veidu - šaja gadījumā izvēlamies "eID vai eParaksts karti".

 

9. Tālāk Jums piedāvās jevadīt PIN 1 un PIN 2, izvēlieties pogu "TĀLĀK" un  dokuments ir parakstīts.

 

 

Jau pavisam drīz informēsim Jūs par "eParaksts mobile" izmantošanu viedierīcē un kā pārbaudīt elektroniski parakstīta dokumenta patiesumu.

Sekojiet jaunumiem!

Ja rodas jautājumi, rakstiet uz info@court.lv vai zvaniet pa tālruni +371 67365100!



Komentāri

Борис (28.02.2018 14:26)

Благодарю Вас за эту информацию!




Rakstīt komentāru